Kontakt
Gminne Przedszkole w Białobrzegach

Średniaki

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - grudzień 2022

https://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/grudzien(1).doc

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - listopad 2022

https://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/plan-pracy-listopad-ii.doc

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - wrzesień 2022

https://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/wrzesien.doc

 

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - kwiecień 2021

https://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/plan-kwiecien.docx

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - marzec 2021

https://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/plan-pracy-opiekunczo-marzec.doc

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - grudzień 2021

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/plan-pracy-opiekunczo10-sredniaki.doc

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - wrzesień 2021

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/sredniaki-wrzesien-i-2020.docx

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - czerwiec 2021

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/plan-sredniaki-czerwiec.docx

 

Zapraszamy Rodzicow i Dzieci do serwisu streamingowego :Moja płytoteka", oraz skorzystania z dostępu do poniższych albumów: "Tuptaj średniaczku" i "Muzyczny kwiecień". (linki należy wkleić do przeglądarki)

https://blizejprzedszkola.pl/moja-plytoteka#album-127

https://blizejprzedszkola.pl/moja-plytoteka#album-37

https://blizejprzedszkola.pl/moja-plytoteka#album-124

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - kwiecień 2021

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/plan-pracy-kwiecien.docx

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - marzec 2021

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/marzec-plan-sredniaki.odt

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - luty 2021

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/plan-pracy-luty-sredniaki.odt

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - styczeń 2021

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/plan-pracy-styczen-sredniaki.odt

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - grudzień 2020

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/plan-pracy-grudzien-gr-ii.odt

 

Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawczej - listopad 2020

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebialobrzegi/plan-pracy-listopad-2020-gr-ii.odt

 

Szanowni Rodzice!

 

 

         Serdecznie witamy przed rozpoczęciem roku szkolnego 2020/2021.  

 

Prosimy na początek zapoznać się z wytycznymi MEN, GIS, MZ z dnia 2 lipca 2020r.

 

 

https://www.gov.pl/web/edukacja/wytyczne-gis-2-lipca

 

 

Najważniejsze informacje zgodnie z powyższym:

 

 

- w grupie II – będzie 25 dzieci

 

 

- w szatni znaczki rozpoznawcze wraz z imieniem dziecka

 

 

- nauczyciele: Marzena Choroszewska, Bożena Madej

 

 

- woźna – Krystyna Kowalska

 

 

- j. angielski – Marta Rogoś

 

 

- logopeda – Małgorzata Krzywańska

 

 

- religia – na życzenie rodziców – ks. Przemysław Macios

 

 

- podręczniki ,,Planeta Dzieci” – program wydawnictwa WSiP; 

 

 

 

 Najważniejsze informacje:

 

 

- do przedszkola nie przynosimy zabawek, poduszek, przyborów do mycia zębów

 

- do przedszkola przynosimy:

 

  • worek z ubraniami na zmianę, pudełko z chusteczkami jednorazowymi (raz na miesiąc) – te rzeczy pozostawiamy w szatni w półce dziecka

 

  •  ręcznik

 

  • bidon z wodą

 

  • oświadczenie rodziców – przynosimy  w dzień w którym dziecko przyjdzie do przedszkola - oświadczenie można pobrać w przedszkolu lub na stronie przedszkola

 

 

 

 Przyprowadzanie i odbieranie dzieci:

 

- Najwłaściwsze jest nie wchodzenie (rodzica/opiekuna) do szatni

 

i przekazanie dziecka pracownikowi przedszkola.

 

W wyjątkowych sytuacjach, rodzic/opiekun:

 

  • załóż osłonę na nos i usta,

 

  • załóż rękawiczki lub zdezynfekuj ręce,

 

  • nie wchodź za linię strefy bezpieczeństwa

 

 

W szatni może jednocześnie przebywać :

 

Rodzic/opiekun z dzieckiem z gr. I

 

Rodzic/opiekun z dzieckiem z gr. II

 

Rodzic/opiekun z dzieckiem z gr. III

 

 

 

     Z ogrodu korzystają  TYLKO DZIECI!

 

 

RODZICE/OPIEKUNOWIE nie wchodzą na ogród !!!

 

                                                                                      Do zobaczenia 1 września :)

 

 

 

 

 

 

 

PIOSENKA

https://www.youtube.com/watch?v=r5WLXZspD1M

I like to eat, eat, eat apples and bananas.
I like to eat, eat, eat apples and bananas.
I like to eat, eat, eat apples and bananas.
I like to eat, eat, eat apples and bananas.

Now let’s make a long “a” sound… ay-ples and ba-nay-nays.
I like to ate, ate, ate ay-ples and ba-nay-nays.
I like to ate, ate, ate ay-ples and ba-nay-nays.

Let’s try a long “e” sound… ee-ples and ba-nee-nees.
I like to eat, eat, eat ee-ples and ba-nee-nees.
I like to eat, eat, eat ee-ples and ba-nee-nees.

How about a long “i” sound… i-ples and ba-nigh-nighs.
I like to ite, ite, ite i-ples and ba-nigh-nighs.
I like to ite, ite, ite i-ples and ba-nigh-nighs.

Great, let’s sing it with a long “o” sound… oh-ples and ba-no-nos.
I like to ote, ote, ote oh-ples and ba-no-nos.
I like to ote, ote, ote oh-ples and ba-no-nos.

I know, let’s make an “oo” sound… oo-ples and ba-noo-noos.
I like to oot, oot, oot, oo-pples and ba-noo-noos.
I like to oot, oot, oot, oo-pples and ba-noo-noos.

Apples and bananas, one more time!
I like to eat, eat, eat apples and bananas.
I like to eat, eat, eat apples and bananas.
I like to eat, eat, eat apples and bananas.
I like to eat, eat, eat apples and bananas.

ĆWICZENIA:

https://www.youtube.com/watch?v=r5WLXZspD1M

https://supersimple.com/downloads/apples-and-bananas-worksheet-color.pdf

 

 

PIOSENKA:

https://www.youtube.com/watch?v=2S__fbCGwOM

ĆWICZENIE:

https://supersimple.com/downloads/the-ants-go-marching-worksheet-connect-color.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-ants-go-marching-worksheet-count-connect-color.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-ants-go-marching-worksheet-connect.pdf

 

LET’S REVISE – POWTARZAMY

hello:) poniżej znajdują się linki do piosenek i hisoryjek, które pojawiały się na naszych zajęciach, miłego słuchania i ogladania:)

Unit 1

https://www.youtube.com/watch?v=cgDHQB7kgS0&list=PLM-2Dc2rKG6Ic7IsIx0zB33AVVz-fVFkc&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=t8xajKEeubI

Unit 2

https://www.youtube.com/watch?v=x_7uMrb1Dfo

https://www.youtube.com/watch?v=g_-KMofHwMs

Unit 3

https://www.youtube.com/watch?v=n4e90nP1xzc

https://www.youtube.com/watch?v=a1-k2EjjO_4&list=PLM-2Dc2rKG6Ic7IsIx0zB33AVVz-fVFkc&index=10

Unit 4

https://www.youtube.com/watch?v=Bh_us-tSjAc&list=PLM-2Dc2rKG6Ic7IsIx0zB33AVVz-fVFkc&index=11

https://www.youtube.com/watch?v=el1TwRwC0DY

Unit 5

https://www.youtube.com/watch?v=EUEjyjsd_CA

Unit 6

https://www.youtube.com/watch?v=ZKozbmcuiyI

FILM I PIOSENKI

https://www.youtube.com/watch?v=mtWq0TAUI0k

PIOSENKA:

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

How’s the weather? How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it sunny today?
Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it rainy today?
Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it cloudy today?

Karty do zabawy:

https://supersimple.com/downloads/hows-the-weather-flashcards.pdf

 

Temat na ten tydzień: Jesteśmy zawsze ostrożni.

 

Zachęcamy do zrealizowania z dziećmi opowieści ruchowej pt. „Na ulicy”. Warto przygotować sobie: 

 

Dziś na ulicy panuje wielki ruch: jadą samochody, skręcają, hamują. Po szynach mkną tramwaje. Nagle zmiana świateł (nauczycielka podnosi czerwony krążek – czerwone światło). Pojazdy zatrzymują się, przez ulicę przechodzą piesi. (Muzyka marszowa). Na ulicę wyjeżdżają rowerzyści (wolna muzyka – pod górę, szybka – zjazd). Pojazdy znowu się poruszają (efekty muzyczne ruchu ulicznego). Słychać różne odgłosy: rowerów, samochodów, tramwajów, motocykli. 
Co to za odgłosy? (Sygnał karetki pogotowia). Tak, to pędzi karetka pogotowia, by ratować komuś życie. Dobry kierowca zawsze zatrzymuje się, gdy usłyszy ten sygnał. Nagle ruch na ulicy cichnie i samochody wjeżdżają do garażu. 

 

„Światła na skrzyżowaniu” Wincenty Faber

 Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem
 palą się światła - popatrzmy na nie.
 Światło zielone jak małe listki
 na drugą stronę zaprasza wszystkich.
 A światło żółte jak liść jesieni
 ostrzega spiesz się bo ruch się zmieni.
 Światło czerwone jak mak, jak ogień
 wszystkim przechodniom zamyka drogę.

 

Polecamy porozmawiać o bezpieczeństwie na drodze. Podpowiadamy jakie pytania można zadać dzieciom: 

  • Jak należy zachowywać się na ulicy? 
  • Jaką funkcję pełni sygnalizator świetlny?
  • Ile świateł ma sygnalizator dla pieszych, a ile sygnalizator dla samochodów? 
  • Jakiego koloru są światła? 

 

Prace plastyczne:

https://kreatywnadzungla.pl/2016/09/sygnalizacja-swietlna-auta-i-kolory-czyli-poznajemy-ruch-drogowy.html

https://pracaplastyczna.pl/index.php/srodki-transportu/220-pudelko-z-sygnalizacja-swietlna

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/10/znaki-drogowe-do-druku/

https://www.gluedtomycraftsblog.com/2016/06/clothespin-cars.html

 

Zabawy matematyczne, logiczne, kodowanie:

https://ztorbynauczycielki.pl/samochody/ – kolejność cyfr – samochody

https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/07/zabawa-zapakowa-logiczne-ukadanie-wzorow/ – zabawy matematyczne z zapałkami

https://drive.google.com/file/d/1YGQ6XReJmClYZNz5r1ZWK8_SH6h9Z5W3/view – kodowanie – układ współrzędnych – karetka, samochód policyjny, wóz strażacki

http://www.supercoloring.com/coloring-pages/traffic-light-color-by-number?tag=57987 – kodowanie – pokoloruj według numeru – światła drogowe

http://www.supercoloring.com/coloring-pages/traffic-light-and-lorry-color-by-number?tag=57987 – pokoloruj według numeru – światła drogowe i ciężarówka

 

Zabawy ruchowe

http://rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=zab_12_00051_PS&k=k0205&d=zab – zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych

http://rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=zab_3_00043_OP&k=k0205&d=zab – zabawa orientacyjno-porządkowa „Przejście dla pieszych”

http://rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=zab_3_00258_EB&k=k0205&d=zab – zabawa orientacyjno-porządkowa „Pojazdy”

 

Piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=WfMWPqPFYfM – Dzieci i światła

https://www.youtube.com/watch?v=C65JYDOl-Vs – Kolorowe światła

https://www.youtube.com/watch?v=3pAqiMqe7yA – Światła drogowe

https://www.youtube.com/watch?v=_9BZj_GJWEw – Trzy kolory

https://www.youtube.com/watch?v=EaekfF–kIA – Sygnalizator miga

https://www.youtube.com/watch?v=QwAo7wLFxrM – Zebra – to przejście dla pieszych

https://www.youtube.com/watch?v=GGU3buFtFJU – Noś odblaski

https://www.youtube.com/watch?v=PKx4hDq5AoQ – Piosenka o zasadach na jezdni

https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw – 112 numer alarmowy

 

 

PIOSENKA:

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0

Do you have a pet?
Yes, I have a dog.
I have a pet.
He is a dog.
And he says, “Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof.”

I have a cat.
I have a pet.
She is a cat.
And she says, “Meow, meow, meow, meow, meow. Meow meow.”

I have a mouse.
I have a pet.
He is a mouse.
And he says, “Squeak, squeak, squeak, squeak, squeak. Squeak squeak.”

Woof woof.
Meow meow.
Squeak squeak.

I have a bird.
I have a pet.
He is a bird.
And he says, “Tweet, tweet, tweet, tweet, tweet. Tweet tweet.”

I have a fish.
I have a pet.
She is a fish.
And she says, “Glub, glub, glub, glub, glub. Glub glub.”

I have a lion.
A lion?!
I have a pet.
He is a lion.
And he says, “Roar, roar, roar, roar, roar. Roar roar.”

Tweet tweet.
Glub glub.
ROAR!

 

ĆWICZENIA:

https://supersimple.com/downloads/i-have-a-pet-worksheet-color-cut-and-paste.pdf

https://supersimple.com/downloads/i-have-a-pet-worksheet-connect.pdf

https://supersimple.com/downloads/i-have-a-pet-worksheet-cut-and-paste-the-fish.pdf

https://supersimple.com/downloads/i-have-a-pet-worksheet-cut-and-paste-the-fish.pdf

 

Szczęść Boże 

Temat: Wyznajemy Twoje Zmartwychwstanie.

Trzeba przed rozpoczęciem wydrukować obrazek: https://bibliadladzieci.com/wp-content/uploads/2020/03/Zmartwychwstanie-Jezusa_kolorowanka.pdf

Na początku zajęć należy przeczytać dzieciom fragment Pisma św.  Mt 28,1-10

Znajdź biblia.pl  Ewangelia wg św. Mateusza.

TERAZ JEST CZAS NA KOLOROWANIE I PYTANIA DZIECKA DOTYCZĄCE  ZMARTWYCHWSTANIA P.JEZUSA, naszego zmartwychwstania. Kiedy dziecko stawia pytania, warto zapytać „a co Ty o tym myślisz?” ( w ten sposób poznajemy poziom wiedzy, wyobraźni dziecka, i do tego poziomu można się odnieść.)

W czasie kolorowania obrazka można już cicho odtwarzać piosenkę.

https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI

Zanim zaśpiewamy piosenkę należy wytłumaczyć gesty w piosence.

 „Bóg nie umarł  - wskazujemy obiema rękami grób w ziemi skłaniając się nisko do ziemi.

„Jezus żyje” -  pokazujemy obiema rękami na niebo.

„daj Mu ręce swe”,  - klaszczemy w ręce dwa razy.

„daj Mu nogi swe” – tupiemy  1 i 2 prawą i lewą.

‘daj Mu serce swe” – pukamy prawa ręką w serce.

„daj Mu dusze swą” – podnosimy prawą rękę wysoko i robimy podskok w miejscu.

„On Twoim Panem jest” – machamy prawa ręka wysoko w powietrzu.

NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ, ABY  DZIECKO STARAŁO SIĘ WYKONAĆ ĆWICZENIE DOKŁADNIE, ROBIĄC PORZĄDNY SKŁON, SOLIDNY WYSKOK, ŻEBY KLAŚNIĘCIA BYŁY DWA I W RYTMIE PIOSENKI.

Na filmie widać, że to nie jest ćwiczenie wykonane  tylko przez dziecko ( przykład idzie z góry :-) )

POWODZENIA 

ks. Przemysław

 

 

Temat w tym tygodniu ,,Ruch to zdrowie”

Na początek będzie łatwo, czy dzieci pamiętają  Dodę Jogę? – pozycje z jogi wyślę na meila.

,,Jakie znasz dyscypliny sportowe?” – rodzic ruchem i gestem naśladuje wybraną dyscyplinę dziecko odgaduje – potem zmiana ról

Wiersz: ,,Na skoczni”

-Lubię skakać i ty też,

W piasku, w piaskownicy.

Możesz skakać pierwszy, chcesz?

-Ten skok się nie liczy.

-Już skakałeś, teraz ja!

Mogłem lepiej skoczyć.

Wszystko przez ten suchy piach,

Wiatr mi sypnął w oczy…

Znowu twoja kolej, skacz!

Świetnie! Doskonale!

Mój skok teraz. Proszę, patrz!

Ja skoczyłem dalej!               Mieczysława Buczkówna

 

Pytania do wiersza

 W co się bawiły dzieci?

Na czy ta zabawa polegała?

Zadania:

Próbujemy skakać jak najdalej, mierzymy jak daleko skoczyliśmy – tu zadanie dla dziecka czym możemy zmierzyć -  mierzymy odległość dziecka, rodziców porównujemy.

Praca plastyczna piłka:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/06/pilka-nozna-karty-pracy-dla-dzieci/

Piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=FCq9s02BO7Q

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg  

https://www.youtube.com/watch?v=H0d-zG2Z2-g

Tor przeszkód w domu:

https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=tor+przeszk%C3%B3d+w+domu&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwjW7ozwmpzpAhUslIsKHY35BGQQsAR6BAgBEAE&biw=1280&bih=686

Zmęcz dziecko, a nie siebie – czyli zabawy ruchowe dla dzieci ;o) https://dziendobry.tvn.pl/a/zmecz-dziecko-a-nie-siebie-czyli-zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-czasie-kwarantanny

Poznajmy literki

https://mojedziecikreatywnie.pl/tematyka/alfabet-ruchomy/

Nauka liczenia to proste:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/03/wspieranie-edukacji-matematycznej-dzieci/ 

Propozycje aktywności i zabaw dla dzieci

Dzień dobry,

w ostatnim tygodniu kwietnia proponujemy porozmawiać na temat Polski. 

Na początku zachęcamy do przeczytania dzieciom opowieści ruchowej "Skok przez Polskę" i wykonania z nimi podanych czynności: 

Jesteśmy nad Bałtykiem, fale uderzają o brzeg i szumią (dzieci naśladują odgłosy: szuuuu, szuuuuu). Przed wskoczeniem do wody musimy się rozebrać do stroju kąpielowego (naśladują rozbieranie się) i wykonać rozgrzewkę. Zróbmy kilka pajacyków i skłonów (wykonują ćwiczenia). A teraz siuuup (powtarzają) do wody. Oj, trochę zimno, brrr (powtarzają i pokazują jak się trzęsą z zimna). Spróbujmy zanurkować - bul, bul, bul (powtarzają i naśladują nurkowanie). Szybko się wycieramy, ubieramy (naśladują czynności) i wykonujemy dłuuuuugi skok (długi skok obunóż) do Warszawy, gdzie weźmiemy udział w maratonie, to aż 3 okrążenia wokół miasta (biegną jedno za drugim). Chwila odpoczynku na wypicie wody (naśladują picie) i wykonujemy dłuuugi skok w góry (wykonują skok obunóż). Wspinamy się na najwyższy szczyt -Rysy, nie jest to łatwe, ciągle ocieramy pot z czoła (naśladują). Ale już niedługo szczyt. Jesteśmy! Ale piękne widoki! Zasłużyliśmy na odpoczynek (siadają i naśladują oglądanie widoków).

Warto obejrzeć krótki film  "Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały"

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Po filmie zachęcamy do odpowiedzi na pytania:

  • Jak wygląda godło Polski?
  • Co symbolizuje biały i czerwony kolor na fladze?
  • Kiedy najczęściej możemy słyszeć nasz hymn narodowy?
  • Jaką postawę przyjmujemy podczas śpiewania hymnu?

Spróbujcie rozwiązać zagadki

1) Pytanie nietrudne
– to każdy przyzna:
jak się nazywa
twoja Ojczyzna? (Polska)

2) Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie
A na niej biel jest i czerwień. (flaga)

3) W państwowym godle umieszczony,
głowa stworzona do korony. (orzeł) 

4) Ogoniasta panienka
miecz i tarczę ma w rękach.
Chociaż nie jest rycerzem,
to stolicy nam strzeże. (Syrenka Warszawska) 

Po rozwiązaniu zagadek proponujemy zaśpiewać piosenkę "Jestem Polakiem":

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM 

Piosenka ta przyda się w materiale interaktywnym - w ruletce, do której również zachęcamy. 

https://wordwall.net/pl/resource/1688656/polska 

Na koniec można posłuchać opowiadania "Majowe święta"

https://www.youtube.com/watch?v=WRCFRLGsZY0&feature=emb_title&fbclid=IwAR2E8rSS1OMNEINSmZxY6k6D9W3P1iMeBXQx0UB5FdrY3_ijmKfurQCnKAc

Poznajcie też swoją okolicę i swoje prawa:

https://tuptuptup.org.pl/moja-okolica-moje-prawa-gra/

Propozycje prac plastycznych:

https://pracaplastyczna.pl/index.php/symbole-narodowe/1149-orzel-z-talerzyka

https://www.youtube.com/watch?v=jjMBuPt6aVY

https://pracaplastyczna.pl/index.php/symbole-narodowe/1510-flaga-puzzle

https://pracaplastyczna.pl/index.php/symbole-narodowe/1157-flaga-polski-z-raczek

http://kusiatka.blogspot.com/2017/11/flaga-polska-symbole-narodowe.html#

Gorąco pozdrawiamy i ściskamy,

Ciocia Ola i Karola :) 

 

 

Propozycje aktywności i zabaw dla dzieci

Przedszkole WSiP ONLINE

https://www.wsip.pl/przedszkole-wsip-online/

Program edukacyjny:

http://dzieciecafizyka.pl/ - poznajmy bliżej otaczającą nas przyrodę

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://www.miniminiplus.pl/gry/kategoria/cyferki-i-liczenie

https://ciufcia.pl/

http://esero.kopernik.org.pl/materialy-edukacyjne/filmy-edukacyjne/ - a może dowiedzmy się co słychać w kosmosie

http://pisupisu.pl

RYTMIKA w domu:

Link do play listy: https://www.youtube.com/playlist?list=PLIsOZm4wNF163eT9wkLYZF15hPJtj6pEF

Proponuję też ciekawą pracę zwaną ,,lapbookiem”, temat pracy dowolny najlepiej to tym czym dziecko się interesuje (np. zwierzę, ciekawa roślina, miejsce, marzenie…) albo to

o czym by chciało się dowiedzieć – aby później w przedszkolu mogło podzielić się swoją wiedzą z rówieśnikami – link do przepisu na lapbooka :o)

https://www.youtube.com/watch?v=-YghqFOiGBw

Na przyszły tydzień proponujemy przygotować ciekawą grę Dobble aby utrwalić nazwy symboli narodowych:

http://przedszkolezpomyslem.pl/?p=113

Pozdrawiamy i do szybkiego zobaczenia ciocia Ola i Karola :o)

ANGIELSKI

Piosenka:

„5 little ducks” https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo

Five little ducks went out one day.
Over the hill and far away.
Mother duck said, “Quack, quack, quack, quack.”
But only four little ducks came back.

1, 2, 3, 4.

Four little ducks went out one day.
Over the hill and far away.
Mother duck said, “Quack, quack, quack, quack.”
But only three little ducks came back.

1, 2, 3.

Three little ducks went out one day.
Over the hill and far away.
Mother duck said, “Quack, quack, quack, quack.”
But only two little ducks came back.

1, 2.

Two little ducks went out one day.
Over the hill and far away.
Mother duck said, “Quack, quack, quack, quack.”
But only one little duck came back.

1.

One little duck went out one day.
Over the hill and far away.
Mother duck said, “Quack, quack, quack, quack.”
But none of the five little ducks came back.

Sad mother duck went out one day.
Over the hill and far away.
Mother duck said, “Quack, quack, quack, quack.”
And all of five little ducks came back.

Five little ducks went out one day.
Over the hill and far away.
Mother duck said, “Quack, quack, quack, quack.”
And all of the five little ducks came back!

 

Do pokolorowania:

https://supersimple.com/downloads/five-little-ducks-worksheet-color.pdf

 

Dodatkowe zadania :

https://supersimple.com/downloads/five-little-ducks-worksheet-maze.pdf

 

PIOSENKA

https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

 

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

 

ĆWICZENIA:

https://supersimple.com/downloads/head-shoulders-knees-and-toes-flashcards.pdf